Za poslovnu ženu koja želi napredovati u svom polju, odijevanje na odgovarajući način ključni je preduvjet uspjeha. Iako način na koji se odijevate izvan posla može biti izraz vaše osobnosti, odijevanje na radnom mjestu trebalo bi odavati utisak o usklađenosti s profesionalnim standardima. To ne znači da se na radnom mjestu ne možete lijepo i elegantno oblačiti, samo se moraju poštovati određena pravila. Ovaj članak uspostavlja osnove pravila formalnog oblačenja i nastojat ćemo pružiti koristan vodič za početnice.
Procijenite razinu formalnosti za svoj položaj i radno mjesto
Budući da sve više radnih mjesta ima tendenciju ka ležernijem poslovnom, ili u nekim slučajevima potpuno ležernom dress code-u, ovih dana može biti teško odabrati pravu odjeću za određeno radno mjesto. Najbolje je procijeniti formalnost ureda kad idete na razgovor za posao. Ako, međutim, počinjete svoj prvi radni dan bez prethodne posjete uredu, nema sramote izravno pitati šefa kakav je kôd za odijevanje u uredu. Odjeća na radnom mjestu uglavnom spada u tri kategorije:
Strogo poslovna odjeća
To je uobičajeno u konzervativnim industrijama poput zakona, financija, računovodstva i nekim državnim pozicijama. Žene na tim poslovima moraju biti manje ili više ujednačene s muškarcima s kojima rade. To znači da ćete obično obući krojeno odijelo ili haljinu i prateću strukturiranu jaknu ili sako.
Poslovna casual odjeća
Vjerovatno najčešća vrsta poslovnog odijevanja u moderno doba. Međutim, casual je ovdje pomalo pogrešan naziv. Poželjno je nositi majicu s ovratnikom ili džemper s hlačama “na peglu”. Također je prikladno nositi haljinu ili suknju i bluzu profesionalnog izgleda, ali pazite da taj komad odjeće bude do koljena ili dulji.
Doista ležerna odjeća
Rijetka je na bilo kojem radnom mjestu; čak i “casual Friday” ili “no dress code” općenito znači da biste trebali težiti opuštenijoj poslovno-casual varijanti. Ako, pak, radite za softversku tvrtku ili neku drugu naprednu tvrtku, možda ćete moći nositi casual odjeću za posao. To znači traperice i majicu ili, iskreno, sve što želite.
Kupite odgovarajuću odjeću
Postoji nekoliko stavki koje biste trebali uzeti u obzir pri kupnji svoje poslovne odjeće. Prvo, uglavnom ćete se htjeti usredotočiti na kupovinu neutralnih boja. Mislite na crnu, sivu, zagasito plavu i smeđu boju. To se posebno odnosi na profesionalna radna mjesta, dok ostala radna mjesta omogućuju malo više boje. Pored toga, provjerite sljedeće:
- Odjeća ne smije biti previše uska i haljine ne smiju mnogo da otkrivaju. Za službena radna mjesta obavezno je da vaše haljine ili košulje pokrivaju ruke i nemaju dekolte. Na svim drugim radnim mjestima postarajte se da vaša odjeća nije prozirna ili preuska.
- Odjeća mora biti visoke kvalitete, ili barem da nije očita upotreba jeftinijih materijala. Smatrajte svoju odjeću kao investicijom u karijeri. Trebali biste sebe predstaviti u najboljem svjetlu na radnom mjestu.
- Odjeća mora da vam pristaje i da je uredna i uglačana. Ovo može značiti da čete morati odnijeti odjeću na određene prepravke i krojenje, i ponekad obavezno kemijsko čišćenje.
Kupite dovoljno odijela ili odjevnih predmeta da ne biste imali potrebu ponavljati odjevne kombinacije jednom tjednu. Ovo je važno jer će ljudi primijetiti ako često nosite iste stvari.
Stvorite dobre kombinacije
U većini slučajeva poželjet ćete nositi odjeću sastavljenu od odgovarajućih neutralnih točaka. Lakše je u poslovnom odijevanju, jer odijela će očito uvijek odgovarati. Međutim, u poslovnim casualima također je važno ne odijevati se prenaglašeno. Pokušajte uskladiti suptilne uzorke s drugim odjevnim predmetima u klasičnoj boji.
Sasvim je uredu imati nešto hrabrije komade odjeće u poslovnom casual okruženju, sve dok ih lijepo uskladite s konzervativnijim komadima.
Ako imate dvojbe, bijela bluza i sive hlače ili siva suknja uvijek izgledaju oštro i profesionalno. Za one hrabrije i modno osviještene, mi u Glamup Boutique smo spremili casual poslovne kombinacije i možete ih pogledati na odjeljku Kompleti.